Den här sidan använder Javascript för vissa funktioner. Om du vill att alla funktioner ska fungera korrekt behöver du tillåta javascript.

TILLFÄLLIGA REGLER 2020: Riksdagen har beslutat att tillfälligt lätta upp villkoren och höja a-kassetaket. Läs mer

Det är många som har frågor om a-kassa

För att hjälpa dig har vi samlat information som är aktuell just nu på sidan Frågor och svar om a-kassa och corona.

Olyckligt fel på fakturan för juli

Den 1 juli höjde vi medlemsavgiften till 170 kronor men fakturan för juli innehåller felaktigt information om både den gamla och nya avgiften. Vi beklagar att det blev fel och vi ska rätta informationen på fakturan till nästa månad.

Kom i kontakt med oss

Just nu är det många som har frågor om ersättning och medlemskap i a-kassan. Vi hoppas att du hittar den information du behöver här på vår webbplats. Du kan också följa ditt ärende i våra e-tjänster. För att hjälpa dig på bästa sätt prioriterar vi att fatta beslut om medlemskap och ersättning. Därför har vi tillfälligt valt att begränsa våra telefontider och våra meddelandefunktioner.

Undrar du om medlemskapet eller avgiften?

Om du är medlem hos oss och vill se dina fakturor eller ändra betalningsmetod kan du göra det genom att logga in på Mitt medlemskap.

Logga in på Mitt Medlemskap 

Behöver du lämna uppgifter i ditt ersättningsärende?

Du som har ett pågående ärende och behöver lämna uppgifter till oss kan göra det genom att logga in på Mina sidor.

Logga in på Mina Sidor

Vill du hellre ringa oss?

Våra telefontider är vardagar klockan 9.00 till 11.45. Du når din handläggare varje vardag mellan 9.00 och 10.00.

0770 77 77 88

Vill du skicka handlingar per post?

Om du inte kan använda våra e-tjänster går det bra att skicka dina handlingar per post.

Unionens a-kassa
FE 14
930 88 Arjeplog

Du kan också chatta med oss

I chatten svarar vi på allmänna frågor om medlemskapet och försäkringen och hjälper dig med teknisk support. Vi kan inte svara på specifika frågor som rör dig eller ditt ärende via chatten eftersom det inte är ett säkert sätt att hantera dina personuppgifter på. 

Skriv inga personuppgifter i chatten

Skriv inte några personuppgifter i tjänsten, till exempel personnummer eller namn eller annan information som kan knytas till dig som person. Tänk på att dina frågor och de svar som skickas till dig via chatten är allmänna handlingar och kan komma att lämnas ut om någon begär det.

Din ip-adress är en personuppgift

Vi använder din ip-adress för att ta emot din fråga och att leverera ett svar till dig. Det räknas som personuppgiftsbehandling.

Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter