Den här sidan använder Javascript för vissa funktioner. Om du vill att alla funktioner ska fungera korrekt behöver du tillåta javascript.
TILLFÄLLIGA REGLER: Riksdagen har beslutat att tillfälligt lätta upp villkoren och höja a-kassetaket. Läs mer
Vi förstår att du kan ha många frågor och vi hoppas att du hittar den information du behöver om ersättning och medlemskap här på vår webbplats.
Om du har synpunkter på regelverket hänvisar vi dig till regering och riksdag eftersom det är riksdagen som beslutar om reglerna för alla a-kassor.
Du som är medlem kan följa ditt ärende i våra e-tjänster. Där kan du också enkelt skicka ett meddelande till oss.
Om du är medlem hos oss och vill se dina fakturor eller ändra betalningsmetod kan du göra det genom att logga in på Mitt medlemskap.
Du som har ett pågående ärende och behöver lämna uppgifter till oss kan göra det genom att logga in på Mina sidor.
Våra telefontider är vardagar klockan 9.00 till 11.45 och 13.00 till 15.00. Du når din handläggare varje vardag mellan 9.00 och 11.00.
0770 77 77 88
Om du inte kan använda våra e-tjänster går det bra att skicka dina handlingar per post.Unionens a-kassa
FE 14
930 88 Arjeplog
I chatten svarar vi på allmänna frågor om medlemskapet och försäkringen och hjälper dig med teknisk support. Vi har chattbotar som svarar på frågor dygnet runt och under kontorstid finns det möjlighet att chatta med en av våra medlemsrådgivare.
Vi kan inte svara på specifika frågor som rör dig eller ditt ärende via chatten eftersom det inte är ett säkert sätt att hantera dina personuppgifter på. Skriv därför inte några personuppgifter i chatten, till exempel personnummer eller namn eller annan information som kan knytas till dig som person. Tänk på att dina frågor och de svar som skickas till dig via chatten är allmänna handlingar och kan komma att lämnas ut om någon begär det.
Vi använder din ip-adress för att ta emot din fråga och att leverera ett svar till dig. Det räknas som personuppgiftsbehandling.