Den här sidan använder Javascript för vissa funktioner. Om du vill att alla funktioner ska fungera korrekt behöver du tillåta javascript.

Kom i kontakt med oss

Vi förstår att du kan ha många frågor och vi hoppas att du hittar den information du behöver om ersättning och medlemskap här på vår webbplats.

Om du har synpunkter på regelverket hänvisar vi dig till regering och riksdag eftersom det är riksdagen som beslutar om reglerna för alla a-kassor.

Gäller det ersättning? Logga in på Mina sidor

Mina sidor är för dig som vill söka ersättning från oss, skicka in handlingar eller rapportera tid. Här kan du också skicka meddelanden till oss om frågor som gäller ersättningen.

Logga in på Mina Sidor

Gäller det medlemskapet? Logga in på Mitt medlemskap

Om du är medlem hos oss och vill se dina fakturor eller ändra betalningsmetod kan du göra det genom att logga in på Mitt medlemskap.

Logga in på Mitt Medlemskap 

Vill du hellre ringa oss?

Våra telefontider är 9.00 till 11.45 och 13.00 till 15.00 på helgfria vardagar. Om du vill prata om ett pågående ersättningsärende eller ett EU-, återkravs- eller kulturärende, ringer du mellan klockan 9.00 och 10.00. Mellan klockan 11 och 11.45 och klockan 13 till 15 besvarar vi endast frågor om medlemskapet.

0770 77 77 88

Vill du skicka handlingar per post?

Om du inte kan använda våra e-tjänster går det bra att skicka dina handlingar per post.

Unionens a-kassa
FE 14
930 88 Arjeplog

Du kan också chatta med oss

Under kontorstid finns det möjlighet att chatta med en av våra medlemsrådgivare. I chatten svarar vi på allmänna frågor om medlemskapet och försäkringen och hjälper dig med teknisk support. Vi har också chattbotar som svarar på frågor dygnet runt.

Skriv inga personuppgifter i chatten

Vi kan inte svara på specifika frågor som rör dig eller ditt ärende via chatten eftersom det inte är ett säkert sätt att hantera dina personuppgifter på. Skriv därför inte några personuppgifter i chatten, till exempel personnummer eller namn eller annan information som kan knytas till dig som person. Tänk på att dina frågor och de svar som skickas till dig via chatten är allmänna handlingar och kan komma att lämnas ut om någon begär det.

Din ip-adress är en personuppgift

Vi använder din ip-adress för att ta emot din fråga och att leverera ett svar till dig. Det räknas som personuppgiftsbehandling.

Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter

Boka tid för besök

Vi har kontor i Malmö och Stockholm. För att besöka något av kontoren behöver du kontakta oss och boka in en tid. Ring oss på ordinarie telefontid eller skicka ett meddelande i Mina sidor eller Mitt medlemskap så hjälper vi dig att boka ett möte.

Frågor och svar om vår handläggningstid
Hur lång handläggningstid har ni?
Vi handlägger alla ärenden i tur och ordning. Varje ärende är unikt och tar olika lång tid beroende på hur situationen före arbetslösheten har sett ut.

Kontrollera att du har gjort allt på din Att göra-lista och att dina intyg innehåller rätt uppgifter. Det underlättar vår handläggning. Om vi saknar något hör vi av oss till dig.
Jag vill prata med min handläggare, när kan jag ringa?
Våra telefontider är 9.00 till 11.45 och 13.00 till 15.00 på helgfria vardagar. Om du vill prata om ett pågående ersättningsärende eller ett EU-, återkravs- eller kulturärende, rekommenderar vi dig att ringa mellan 9.00 och 10.00. Mellan klockan 11 och 11.45 och klockan 13 till 15 besvarar vi endast frågor om medlemskapet.
Jag har gjort allt på min Att göra-lista, när får jag beslut?
Nu när du har laddat upp dina handlingar och intyg i Mina sidor handlägger vi. Om det är något vi saknar lägger vi upp en ny punkt på din Att göra-lista. Det är viktigt att du kontrollerar din Att göra-lista och lämnar de uppgifter vi ber om.

När vi är färdiga med utredningen får du ett beslut i Mina sidor.