Om e-tjänsten Mitt medlemskap
Mitt medlemskap är en smidig e-tjänst där du som medlem kan få uppgifter om ditt medlemskap, OCR-nummer och fakturor.
Du kan även ändra dina kontaktuppgifter och betalsätt samt skicka och ta emot meddelanden i Mitt medlemskap.

På Mitt medlemskap
- kan du se dina fakturor
- ändra betalningsmetod
- skicka meddelanden och frågor som gäller medlemskapet och avgiften.
Det här kan du göra
På Mitt medlemskap får du information om ditt medlemskap, dina inbetalda avgifter och vad du ska betala. Där kan du ändra betalsätt och skicka meddelanden eller frågor till oss som gäller ditt medlemskap. Du kan också ändra dina kontaktuppgifter och lägga in en tillfällig adress. Vill du avsluta ditt medlemskap gör du det där.
E-leg för att logga in
Du loggar in på Mitt medlemskap med en e-legitimation.
Vad är e-legitimation?
En e-legitimation är en elektronisk motsvarighet till en vanlig legitimation, till exempel ett ID-kort. Du använder den för att legitimera dig på internet när du är i kontakt med myndigheter och företag. Du kan till exempel använda din e-legitimation för att sköta dina bankärenden, göra flyttanmälan, deklarera, anmäla vård av sjukt barn och mycket mer.
Så skaffar du e-legitimation
Du som är internetkund hos en bank laddar ner e-legitimationen genom att logga in på bankens webbplats och följa de instruktioner som du får där.
Om du har ett giltigt svenskt personnummer kan du besöka ett Nordeakontor och få ett kort laddat med en e-legitimation. Det är gratis och du behöver inte vara kund hos Nordea.
Du kan också logga in om du har Freja eID. Freja är en av två statligt godkända e-legitimationer. Den är bankoberoende och fungerar även för de som har samordningsnummer.
Om du har problem med din e-legitimation, kontakta din utfärdare.
e-legitimation.se
På sidan e-legitimation.se kan du klicka dig vidare till olika utfärdare av e-legitimation.
BankID
Läs mer om BankID på www.bankid.com.
Freja eID
Läs mer om Freja på www.frejaeid.com.
Har du problem att logga in på e-tjänsten?
Om du använder någon av Apples produkter kan du ha problem med inloggning och signering i våra e-tjänster.
Du som använder en Iphone eller Ipad kan få problem när du ska logga in på Mina sidor, Mitt medlemskap eller om du ska bli medlem. Det gäller dig som använder operativsystemet IOS. Du kan behöva uppdatera till en senare version av IOS om det är möjligt på din enhet, eller använda en annan enhet för att kunna logga in på e-tjänsten.
Surfar du med webbläsaren Safari?
Om du surfar med Safari kan du bara signera 5 gånger i samma session. Detta är en säkerhetsåtgärd i Apples operativsystem.
Om du har inställningen Spåra inte mellan webbplatser kan du inte signera alls. Då behöver du ändra i inställningarna för Safari:
- Gå in i Inställningar
- Klicka på Safari
- Under rubriken Integritet och säkerhet avmarkerar du valet "Spåra inte mellan webbplatser".
- Starta om webbläsaren.
Du kan också byta till en annan webbläsare.

Vanliga frågor
Hittar du inte den information du letar efter? I vårt bibliotek av vanliga frågor har vi svaren på de vanligaste frågorna.

Logga in på Mitt medlemskap
Om du är medlem hos oss kan du se dina fakturor, ändra betalningsmetod och skicka meddelanden till oss på Mitt medlemskap.
Logga in på Mitt medlemskap