Kom i kontakt med oss
Vi förstår att du kan ha många frågor och vi hoppas att du hittar all information du behöver här på vår webbplats.
Har du synpunkter på regelverket hänvisar vi till regering och riksdag som beslutar om reglerna för alla a-kassor.

Du når oss enklast genom att skriva i våra e-tjänster
Vi har två e-tjänster, en där du hanterar ditt medlemskap och en där du hanterar ditt ersättningsärende. Båda e-tjänsterna har en meddelandefunktion för att du enkelt och smidigt ska kunna kommunicera med oss.
På Mina sidor
- söker du ersättning
- skickar in handlingar
- ansöker om utbetalning
- skickar du meddelanden och frågor som gäller ersättningen.
På Mitt medlemskap
- kan du se dina fakturor
- ändra betalningsmetod
- skicka meddelanden och frågor som gäller medlemskapet och avgiften.
Vill du hellre ringa oss?
-
Våra telefontider för frågor om medlemskapet
Om du har en fråga om medlemskap och avgift har vi telefontid helgfria vardagar mellan klockan 9.00 och 15.00.
-
Våra telefontider för frågor om försäkringen
Om du har en allmän fråga om försäkringen kan du ringa oss helgfria vardagar från klockan 9.00 till 11.45 och klockan 13.00 till 15.00.
-
Om du har ett pågående ersättningsärende
Om du vill prata om ett pågående ersättningsärende eller ett EU-, återkravs- eller kulturärende ringer du mellan klockan 9.00 och 11.45.
-
Vårt telefonnummer
0770 77 77 88
Vill du skicka handlingar per post?
-
Om du inte kan använda våra e-tjänster går det bra att skicka dina handlingar per post.
Unionens a-kassa, FE 14, 930 88 Arjeplog

Vanliga frågor och svar
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.
Till sidan Vanliga frågor och svar