Om e-tjänsten Mina sidor
Vår e-tjänst Mina sidor gör det enkelt att söka ersättning från oss. Mina sidor fungerar lika bra på såväl dator som telefon och surfplatta.

På Mina sidor
- söker du ersättning
- skickar in handlingar
- ansöker om utbetalning
- skickar du meddelanden och frågor som gäller ersättningen.
Allt det här kan du göra
- Ansöka om ersättning.
- Fylla i och skicka tidrapporter.
- Fylla i och skicka formulär.
- Skicka meddelanden till oss.
- Läsa meddelanden och beslut från oss.
- Ladda upp och skicka in dokument.
- Se uppgifter om din ersättning och dina utbetalningar.*
- Spara ner dina utbetalningsspecifikationer.
*Du kan också se vilka uppgifter vi skickar till Skatteverket på sidan Utbetalningar under rubriken Individuppgifter och på din utbetalningsspecifikation.
E-leg för att logga in
Med en e-legitimation kan du enkelt sköta dina a-kasseärenden i Mina sidor. Du skriver under och skickar in dina tidrapporter direkt på webben snabbt och säkert. Dessutom får du ditt beslut och därmed dina pengar snabbare.
Så skaffar du e-legitimation
Du som är internetkund hos en bank laddar ner e-legitimationen genom att logga in på bankens webbplats och följa de instruktioner som du får där.
Om du har ett giltigt svenskt personnummer kan du besöka ett Nordeakontor och få ett kort laddat med en e-legitimation. Det är gratis och du behöver inte vara kund hos Nordea.
Du kan också logga in om du har Freja eID. Freja är en av två statligt godkända e-legitimationer. Den är bankoberoende och fungerar även för de som har samordningsnummer.
Om du har problem med din e-legitimation, kontakta din utfärdare.
Har du problem att logga in på e-tjänsten?
Om du använder någon av Apples produkter kan du ha problem med inloggning och signering i våra e-tjänster.
Du som använder en Iphone eller Ipad kan få problem när du ska logga in på Mina sidor, Mitt medlemskap eller om du ska bli medlem. Det gäller dig som använder operativsystemet IOS. Du kan behöva uppdatera till en senare version av IOS om det är möjligt på din enhet, eller använda en annan enhet för att kunna logga in på e-tjänsten.
Surfar du med webbläsaren Safari?
Om du surfar med Safari kan du bara signera 5 gånger i samma session. Detta är en säkerhetsåtgärd i Apples operativsystem.
Om du har inställningen Spåra inte mellan webbplatser kan du inte signera alls. Då behöver du ändra i inställningarna för Safari:
- Gå in i Inställningar
- Klicka på Safari
- Under rubriken Integritet och säkerhet avmarkerar du valet "Spåra inte mellan webbplatser".
- Starta om webbläsaren.
Du kan också byta till en annan webbläsare.

Vanliga frågor
Hittar du inte den information du letar efter? I vårt bibliotek av vanliga frågor har vi svaren på de vanligaste frågorna.