Du är här: Hem / Aktuellt / Fortfarande problem att signera med Iphone och Ipad på Mina sidor Lyssna

Det är fortfarande problem att signera med Iphone och Ipad på Mina sidor

Publicerad den 6 oktober 2017

Problemet med inloggning och signering i Mina sidor med Iphone och Ipad med IOS 11 kvarstår. Man löser problemet genom att använda webbläsaren Chrome eller att rensa historik och webbplatsdata.

När uppstår problemet?

När man loggar in på Mina sidor med en Iphone eller Ipad som har IOS 11, IOS 11.01 eller IOS 11.02 och använder den inbyggda webbläsaren Safari uppstår följande problem:

  • Man får ett felmeddelande när man loggar in för tredje gången på kort tid.
  • Om man ska signera ett tredje kassakort eller formulär under samma session fungerar det inte.

Hur löser man problemet?

För att lösa problemet kan man använda webbläsaren Chrome istället, det fungerar utan låsning och felmeddelande.

För att lägga till webbläsaren Chrome på sin mobil eller platta går man till Appstore, söker på Chrome och laddar ner appen som är gratis.

Om man vill fortsätta att använda webbläsaren Safari kan man lösa problemet genom att logga ut och rensa historik och webbplatsdata:

  1. Gå in på Inställningar. 
  2. Sök fram Safari, tryck på pilen och scrolla ner till Rensa historik och webbplatsdata. 
  3. Tryck på Rensa och pröva sedan att logga in på nytt.
Gå till nyhetsarkivet
Hjälpte den här sidan dig?Den här sidan hjälpte mig inte Lämna synpunkt