Du är här: Hem / Aktuellt / Fortfarande problem att signera med Iphone och Ipad på Mina sidor Lyssna

Det är fortfarande problem att signera med Iphone och Ipad på Mina sidor

Publicerad den 6 oktober 2017

Problemet med inloggning och signering i Mina sidor med Iphone och Ipad med IOS 11 kvarstår. Du löser problemet genom att använda webbläsaren Chrome eller att rensa historik och webbplatsdata.

När uppstår problemet?

När du loggar in på Mina sidor med en Iphone eller Ipad som har IOS 11, IOS 11.01 eller IOS 11.02 och använder den inbyggda webbläsaren Safari uppstår följande problem:

  • Du får ett felmeddelande när du loggar in för tredje gången på kort tid.
  • Om du ska signera en tredje tidrapport eller e-tjänst under samma session fungerar det inte.

Så här löser du problemet

För att lösa problemet kan du använda webbläsaren Chrome istället, det fungerar utan låsning och felmeddelande.

För att lägga till webbläsaren Chrome på din mobil eller platta går du till Appstore, söker på Chrome och laddar ner appen som är gratis.

Om du vill fortsätta att använda webbläsaren Safari kan du lösa problemet genom att logga ut och rensa historik och webbplatsdata:

  1. Gå in på Inställningar. 
  2. Sök fram Safari, tryck på pilen och scrolla ner till Rensa historik och webbplatsdata. 
  3. Tryck på Rensa och prova sedan att logga in på nytt.
Gå till nyhetsarkivet
Hjälpte den här sidan dig?Den här sidan hjälpte mig inte Lämna synpunkt